carinag.blogg.se

VÅFFELDAGEN!!

Det är väl ingen som har missat att det är våffeldagen idag? Inte jag heller, så klart samlades vi hela familjen för lite våfflor och tjitt tjatt.
Av ren nyfikenhet var jag tvungen att kolla upp varför vi egentligen äter våfflor den 25:e Mars varje år. Jag blev helt paff när det visade sig att våfflorna inte alls har med traditionen att göra. Detta är egentligen Vårfrudagen, och säger man det tillräckligt snabbt så blir det Våffeldagen. I alla fall är det vad man tror har hänt, helt enkelt ett hörfel. Man får reda på mycket när man googlar. hehe

Men, men, vi hade ett par mysiga timmar innan det var dax att ge sig hem igen. Och jag säger bara det, det är en himla tur att Teddy var med. Eftersom Dennis och Dessi skulle iväg och handla, skulle jag ta med mig lilleman hem. Visst ...... Teddy hade vääääldiga besvär med att hålla tag i både vagnen och mig. Det blåste så mycket att jag lyfte vid ett par tillfällen. hahaha
Hua vilken blåst.

Nu säger vi väl godnatt för den här kvällen. Efter lite kvällskaffe skall jag kura ihop mig under täcket och bara mysa till TV'n.
Ha en fortsatt skön kväll ... och stanna hemma nu när det blåser så hårt. Vi vill inte ha några olyckor inte.

Sov gott alla och dröm sött.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: