carinag.blogg.se

SISTA HELDAGEN!!

Idag är det sista hela dagen på Radix.
Det har varit bra och nyttigt att gå där. Jag har lärt mig massor genom de olika seminarierna, framför allt har jag ett mycket slagkraftigare CV och brev nu än innan jag steg in genom Radix dörrar första gången. Dessutom har det blivit lite mer socialt, det har varit mycket trevligt folk man faktiskt lärt känna och har kunnat relatera till sin egen situation.
Men ändå är det skönt att det är sista dagen. Vissa dagar har känts dryga, precis som att man bara har suttit av tiden och väntat på att klockan skulle bli 15. Visst har vi sökt arbete, och det har ju varit bra att ha sin rådgivare till hands när man behövt hjälp. Men det är långa dagar att sitta när man BARA söker arbete. De dagar jag varit iväg på saker eller haft korta möten med rådgivaren har sprungit iväg på ett annat sätt eftersom dagen brytits med lite annan aktivitet.
Men nu är det som sagt sista dagen. Jag är fortfarande inskriven och skall vara på Radix ett antal månader till. Men jag går nu ner på "halvtid" och kommer att befinna mig där två halva dagar istället. Och visst blir det åter lite mer press att göra allt detta hemifrån ... med diciplin. Men jag har gjort det tidigare och kommer att klara det igen ... med bra verktyg som jag fått med mig från Radix. :) :) 

Nu blir det morgonkaffe och datamys innan jag är redo för den här härliga Fredagen.
Ha en fantastisk dag alla, och var rädda om er.

GODMORGON

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: