carinag.blogg.se

MILLION DOLLAR BABY!!

Sista rycket innan läggdax blir ett litet filmtips.
När jag slog igång den här filmen var jag lite tveksam. Den började segt och som den romantiker jag är så kan jag ärligt säga att detta egentligen inte är den typ av film jag tittar på. Det finns inget romantiskt i filmen alls ... om man inte räknar kärleken till en medmänniska. :) 
Ju längre in i filmen jag kom, desto mer rann tårarna. Detta är helt klart en sevärd film. Gillar man dessutom boxningsfilmer så är den ännu bättre. För som sagt, jag är ingen boxningsfantast.
Jag låter er bedöma själv ... så kolla in filmen, "Million dollar baby".

Filmen handlar om boxningstränaren Frankie och tjejboxaren Maggie ... och den allt djupare vänskap som uppstår. Ju bättre Maggie blir i boxning, desto fler smällar får hon. Och ju fler smällar hon får, desto djupare blir vänskapen mellan henne och Frankie.
Filmen hade svensk premiär 8:e april 2005. Och i huvudrollen ser vi bl.a Clint Eastwood, Morgan Freeman och Hilary Swank.

Japp, detta var veckans filmtips gott folk. Och med det så säger jag nu godnatt. En ny och härlig dag väntar ... med början klockan 05. hehe

Sov gott alla.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: