carinag.blogg.se

BREAKER! BREAKER!

Finns det någon där ute som inte känner till Chuck Norris? Är man medelålders och/eller gillar karatefilmer, snabba bilar, snygga karaktärer så vet man garanterat vem Chucki är.
Han var stor på 70-talet och det är också då, år 1977, som den här släpptes. Minns att jag fullkomligt älskade den här filmen och såg den om och om igen. När jag efter många herrans år senare fick tag i den på DVD blev jag eld och lågor. Och visst var filmen fortfarande riktigt bra. Dock har den kanske falnat något i mina ögon. Jag är som sagt inte samma romantiska drömmare längre. hahaha
Men den är fortfarande sevärd. Så har ni inte sett den så måste ni absolut göra det. :) Jag pratar om "Breaker!Breaker!"

HANDLING:
JD och Billy är brödrar och lasbilschaufförer båda två. En dag försvinner Billy spårlöst under en körning och JD kör efter för att se om han kan lokalisera honom. Han hamnar i en korrupt stad där alla, inklusive sheriffen själv, är lika korrupta som staden.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: