carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 13!!

Veckans boktips är första boken av sex. Den utkom 2004 och jag läste den ganska snart den kom ut på marknaden. Meningen var väl att jag skulle fortsätta när bok nummer två kom ut något år senare, men av någon anledning blev det aldrig av. Men nu är det kanske läge för lite uppdatering ... 

Första boken, som heter Vargbröder ... han som föddes att möta mörkret, har i alla fall en enastående bra handling.

HANDLING:
Pojken Torak ser sin pappa bli mördad och flyr. Strax innan pappan dör får han Torak att lova honom att besegra den demon som har sårat honom så svårt att han nu dör. Och tillsammans med en liten vargunge börjar Torak färden mot det okända.

Man skulle kunna tycka att det inte är någon speciellt bra handling. Men boken är så gripande att håret mellan varven reser sig. Den här lilla pojken utmålas så så himla bra av författaren Michelle Paver. Och ja, jag kan inte annat än säga ... läs den. Själv kommer jag nog att läsa den en gång till för att få en helhet innan jag påbörjar de andra 5 böckerna. Det är ju trots allt några år sedan jag läste bok nummer ett. :) :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: