carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 11!!

Nu har jag ett riktigt hett boktips. Boken är så gammal att jag undrar om någon i den yngre generationen överhuvudtaget hört talas om den. Boken är från 1955 och jag snubblade över den av en händelse för många, många år sedan. Den är så bra att jag faktiskt läst den flera gånger.
Bokens namn "Barn 312".

Handling:
Martina är en liten 9-årig föräldralös flicka som efterlyser sina föräldrar efter krigets slut. Båda hennes föräldrar ser bilden och känner genast igen den lilla flickan. Dock har mamman numera en ny familj, som inte känner till hennes förflutna.

Boken är så gripande att det inte finns ord för det. Så om ni har den lilla minsta lust till att läsa EN bok så är detta en bok som måste läsas. :) 
Ni kommer garanterat att fastna och inte kunna släppa den förrän sista bladet är läst. :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: