carinag.blogg.se

SCARLETT!!

Jag antar att de flesta redan sett filmen "Borta med vinden", i alla fall ni som är lite äldre. Själv har jag sett den flera gånger om och tycker det är en fantastisk film. Och när uppföljaren kom var det så klart givet ... den skulle jag bara se. :) 
Av naturliga skäl är det inte samma skådisar i de båda filmerna ... det är 55 år som skiljer filmernas utgivningsår åt.

Som sagt, jag kollade in uppföljaren, "Scarlett" och tycker att detta är en riktigt, riktigt bra film. Så pass bra att jag gärna delar med mig och tipsar om att ni absolut bör se den om ni inter redan gjort det.
Man behöver så klart inte ha sett den första filmen för att fatta, även om det underlättar när man ser vissa händelser. Denna film har även gått som miniserie på TV för ett antal år sedan. Men visst måste det vara roligare att titta på HELA filmen utan att behöva vänta en vecka eller så?? :) :) 

Handlingen då? Filmen tar vid där "Borta med vinden" slutar och Scarlett inser att hon verkligen älskar sin själsfrände, Rhett Butler. Många förvecklingar, brott, fängelsestraff senare så kommer upplösningen.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: