carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 5

Ikväll blev jag påmind av Teddy om en bok som är fantastiskt bra. Jag är inte mycket för krigsböcker eller krigsfilmer. Men så kommer det en och annan som drar åt i hjärtetrakten. Detta är en sådan bok.

Filmen heter "Partisaner" och handlar om ett uppdrag som skall genomföras under andra världskriget. Av de som färdas i samma sällskap är det någon som inte är som hon/han utger sig för att vara. Den är riktigt, riktigt bra och är en bok jag absolut kan rekommendera.
Boken har även filmatiserats och den är minst lika bra. De brukar ju säga att bok och film inte riktigt stämmer överens i alla lägen. Men det stämmer inte i det här fallet. Både bok och film är genuint och riktigt bra.

Då var veckans boktips på plats.
Och nu säger jag godnatt så jag också får lite sömn ... är vråltrött efter lek och bus nästan hela dagen. hihi

Sov gott alla.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: