carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 2

 Jag har sagt det innan, men säger det igen. Det är mycket svårare att komma på böcker att tipsa om än filmer. I alla fall i mitt fall är det så att jag inte sparat böckerna jag läst och måste då börja googla fram gamla böcker. :) Ser jag bara handlingen så kan jag redan där och då säga om jag läst boken ... och framförallt om den var bra.
Veckans boktips är inte annorlunda. Tänk att jag inte mindes den här boken trots att den har en otroligt bra handling och jag har läst den flera gånger. Det var faktiskt Pia som mindes att vi hade läst den. hihi

Boken heter "Inte som andra döttrar" och är en sann historia som berättas av huvudpersonens mamma. Hon berättar väldigt gripande om sin dotter, Nancy Spungen, som hittades mördad på ett hotell i New York 1978. Hennes pojkvän var Sid Vicious, en punkrockare i bandet Sex Pistols. Det var också han som för en kort tid stod misstänkt för mordet på Nancy.

Man tror inte att boken är speciellt bra när man ser bokomslaget. Och gillar man inte den typen av musik är man ännu mer ovillig att läsa den. Jag är ett levande exempel. Men jag satte mig i alla fall ner och började läsa ... och kunde inte släppa boken. Den är såååå bra. Detta är en bok man absolut kan sträckläsa.

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: