carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 1

Denna vecka tar jag fram en självbiografi som blev väldigt uppmärksammad, både i tidningar och i media. Jag kom över boken av en händelse för ett par år sedan. Jag vet inte varför jag gillar dessa typer av böcker eftersom handlingarna ofta är hemska och man vill ju inte att NÅGON skall drabbas av det. Kanske är det för att jag vill förstå varför man gör sådana saker, vad man får ut av det och om det förklaras av brottslingen själv varför.

Boken heter "3096 dagar" och handlar om författarinnan själv som 1998 blev kidnappad och hölls fången i 8 år innan hon lyckades fly. Hon berättar om både bra och dåliga dagar, allt från ömhetsbetygelser till misshandlingar. Boken är så gripande att jag fällde mer än en tår under bokens gång. Och gillar man att läsa böcker är detta en bok man inte skall missa.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: