carinag.blogg.se

ATT VARA BLOGGARE!!

Här kommer dagens tanke som jag suttit och surrat på nu i min ensamhet. Och det är hur mycket jag egentligen lämnar ut här på bloggen.

Att blogga är både roligt och nyttigt. Här får jag utlopp för mina egna känslor, tankar, min kreativa sida att få skriva. Ja, jag kan inte se någon nackdel alls med det. Men när jag funderar skarpt så visst finns det kanske något negativt med det ändå. Det är att jag lämnar ut väldigt, väldigt mycket som kanske inte skulle kommit ut i vanliga fall. Jag är som en öppen bok, allt hamnar här.
Jag försöker hålla andra människor borta från bloggen. Men det är inte alltid så lätt, de finns ju i min omgivning och jag kan inte bara sudda ut när jag gör och säger saker. Däremot försöker jag så gott det går att hålla mig till min egen person. Jag frågar t.ex. alltid om jag får lägga ut bilder innan jag gör det, jag hänger aldrig ut folk. Ändå vet jag att jag någon enstaka gång har fått med material eller text som inte varit uppskattat. Det ber jag om ursäkt för.

Jag har alltid varit ganska tystlåten av mig. Därför har många också känt att de kunnat prata med mig om vad som helst, det har stannat hos mig. Men här på bloggen blir det lite annorlunda eftersom jag delar med mig om ALLT. Det är mycket enklare att skriva av sig, det blir lite som bubbel. Ja så klart inte vad folk pratar om, det håller jag fortfarande för mig själv.
Det är viktigt att folk vet att de kan lita på mig. Har jag skrivit eller sagt för mycket ber jag om ursäkt. Och hoppas naturligtvis på att alla som inte vill vara "offentliga" säger till redan från början.
Detta är MIN blogg ... och folk skall inte behöva känna att de inte kan vara naturliga för att det kanske hamnar här. Det gör det alltså inte.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: