carinag.blogg.se

27:E JANUARI!!

Satt och läste lite nu på morgonen om förintelsens minnesdag som pågick igår. Jag brukar läsa om det varje år och blir lika illa berörd varje gång.
Det är helt otroligt att det fortfarande finns överlevande ... som faktiskt kan visa upp, nu 70 år senare, sitt gamla fångnummer på armen. Att överhuvudtaget leva så många år efter befrielsen med ett ständigt minne, både kroppsligt och själsligt, det är för mig ett under.
Alla de som överlevde, och som fortfarande existerar, bär med sig något oerhört stort. Och man kan bara hoppas att historien griper tag i så många unga som möjligt, så det inte upprepar sig.

Nog om det. Nu skall jag dricka mitt morgonkaffe i lugn och ro. Sen blir det väl en dust med datorn igen ... som alla andra dagar.
Ha en fantastisk dag där ute, och var rädda om er.

GODMORGON

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: