carinag.blogg.se

TVÅ FANTASTISKA DAMER!!

Detta har ju varit en högst märklig kväll.
Först sitter jag och läser en artikel om att Shirley Temple har avlidit, 85 år gammal. Tyckte det var sorgligt. En del av er kanske inte vet vem det är, men Shirley Temple var en riktigt stor amerikansk skådespelerska som hade sin storhetstid på 30-40 talet. Tror att den film som gjort mest påverkan på mig var filmen "Heidi".
I alla fall, jag sitter och läser den här artikeln och blir lite dämpad. När jag sen precis skall klicka mig ur artikeln får jag syn på en ny rubrik med en STOR och fet stil "Alice Babs död". Då blir jag så klart ännu mer dämpad. Och för er som inte vet, Alice Babs var också en storhet på sin tid, kanske en ännu större än Shirley Temple. Vem av oss "gamlingar" minns inte "Swing it magistern"? Ja, det finns väl hur många låtar och filmer som helst. Alice Babs var helt enkelt stor. 
Hur många storheter finns det egentligen kvar? Tycker att de flesta nu har försvunnit. Och det är personer som jag följde och älskade när jag var barn. :( 

Och med detta lilla säger jag nu godnatt. Ha en fortsatt skön kväll. Själv skall jag krama kudden ordentligt, är vråltrött efter en hel dag hemifrån ... och mer blir det i morgon.

Sov gott alla.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: