carinag.blogg.se

PAR I DAMER!!

Idag har jag tagit fram en film som är riktigt, riktigt gammal, faktiskt hela 27 år. Jag tänker mig att den lite yngre generationen inte tar sig tid att söka fram äldre filmer trots att en hel del av de säkert är mycket bra. Och nej, den är INTE svartvit. hahaha

Filmen heter "Par i damer" ... eller "outrageous fortune", som är originaltiteln. Bland rollerna ser vi bl.a Bette Midler, Shelley Long och Peter Coyote. Den blandning av skådespelare kan inte annat än bli KOMEDI på hög nivå.

Filmen handlar om Sandy och Laura som av en händelse, helt omedvetna om varandra, blir hopplöst förälskade i samma man. När han plötsligt försvinner, blir dessa två komiska damer tvingade att gå samman för att försöka hitta mannen som lurat de båda.

Jag lovar, man skrattar från början till slut. Så har ni inte sett den, gammal som ung, så bara måste ni se den.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: