carinag.blogg.se

OM INKOMSTEN INTE RÄCKER!!

Idag har jag haft en väldigt djuuup, och något hetsk, diskussion om pengar. Visst är det väl så att man lever efter de inkomster man har? I alla fall är det något jag alltid har gjort. Och under tiden jag arbetade så är det självklart att jag hade mycket mer pengar att röra mig med än vad jag har idag, då levde jag efter den inkomsten. Annat är det idag, det finns ingen direkt inkomst att snacka om precis.
Och den här mannen tyckte att han hade väldigt lite pengar men samtidigt mycket räkningar. Och om han klarade sig så borde även jag klara mig. Och då tyckte jag att man kan ju vända på det. Vad gör han med de räkningar som inte täcks av inkomsten? Ja men resten betalade hans fru. Lite komiskt ... jag har ju faktiskt ingen att dela inkomsterna med. Och trots allt så har man som ensamstående ungefär lika mycket utgifter som de som är två och delar på allt. Jag menar, bara för att jag och Affe skilde oss för 10 år sedan, innebär inte det att jag har hälften så mycket skulder. Jag får ju fortfarande betala hyra, el, telefon, TV och allt vad det nu är man har.

Tänk om det hade varit så enkelt. Jag skiljer mig och får en hyressänkning, eller bara halva elen. hmmmm.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: