carinag.blogg.se

INTO THE WILD!!

Jag är inte så säker på att jag vill kalla veckans "filmtips" för just det. Har lite svårt att tipsa om den här filmen, för den föll mig inte så jättemycket i smaken. Men jag har tagit mig tid att titta på den, och det finns säkert de som gillar den sortens film också.
Detta är en verklighets baserad film och det var väl det som gjorde att jag började titta på den. Filmen heter "Into the wild" och handlar om Christopher Johnson McCandless som vandrar runt i USA och slutligen hamnar i vildmarken i Alaska. Att jag inte är så förtjust i filmen tror jag beror på att det mest blir en faktafilm, handlingen blir därför lite luddig. Men historien bakom filmen är så klart både helt fantastisk och sorglig. Så ja, det är lite kluvet. Men jag är ganska säker på att den går hem hos väldigt många. Filmen har fått toppbetyg från recensenter över hela världen och den har även blivit nominerad för två oscars. Så ja, filmen kan ju inte vara helt borta.
Med tanke på den verkliga händelsen bakom filmen tycker jag absolut ni skall titta på den och göra er egen bedömning.

Med denna lilla trailer säger jag godnatt. Det blir ju som sagt en ny och väldigt tidig morgon ... om några få timmar. :) 
Sov gott alla, hörs i morgon igen.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: