carinag.blogg.se

HISSPRESENTATION!!

Är det någon här som vet vad en hisspresentation betyder? Jag hade aldrig hört talas om det förrän nu när jag började på Radix Kompetens. :) :) 
Idag fick vi dock lära oss vad det betyder.
Man skall alltså kunna presentera sig med så få och viktiga ingredienser som möjligt för en potentiell arbetsgivare, under tiden man åker hissen. Det skall väcka intresset för att den eventuella arbetsgivaren skall vilja kalla till en ny intervju. Nu hör det ju till saken att det finns många olika namn för detta. Ja, ni vet, kärt barn har många namn. Idag kallades denna presentation för 1 munutaren. :) Och så klart ... intervjun lär nog aldrig befinna sig i hissen. hihi
Det var såååå roligt. Detta måste vara det häftigaste seminaret hittills sen jag började för nästan 3 veckor sen. Och naturligtvis skulle vi, inför hela gruppen, göra en presentation av oss själva, som skulle vara omkring en halv minut. Ni som känner mig vet ju att jag inte kan komma på vad jag skall säga ens om jag fick en halvtimme på mig. hahaha
Men jag tror nog aldrig att jag presterat så bra någon gång tidigare. Som sagt, detta var bland det roligaste hittills. Så nästa gång det här seminariet hålls kommer jag garanterat att sitta med bland publiken igen ... trots att jag kanske inte behöver det en andra gång. :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: