carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 6

Den här veckan blir det ett lite annorlunda boktips.
Det hör kanske inte till vanligheten att 2-3åringar kikar in på min blogg och läser dessa boktips. :) :) Men jag tänker mig att det säkerligen finns en del mor- och farföräldrar, kanske till och med unga föräldrar som har glömt eller inte har en susning om att dessa böcker finns.
Det jag pratar om är "böckerna om Max". Det finns totalt 10 stycken av dessa härliga pekböcker som naturligtvis är riktade till de riktigt små i familjen. Själv hade jag alla 10 när mina barn var små. De är helt perfekta och båda jag och barnen älskade dessa böcker. Vad kan vara bättre än en hård pärm och hårda blad, en stor bild på varje sida och en enda mening under varje bild? Funkar hur bra som helst. Och det bästa är ju att det blir så lättläst att barnen ofta snappar upp dessa ord när man läser de gång på gång att de blir en del av barnens första ordförråd.
En elfte bok "Titta Max grav" har faktiskt kommit i efterhand. Jag har själv inte läst den, men den skall vara något liknande de andra 10 böckerna, fast för vuxna. Det blir liksom en pekbok för vuxna. hihihi

Som sagt, ni som har små barn, allt mellan 0-5 år, eller har barnbarn i denna ålder, har ni inte redan införskaffat eller läst dessa böcker rekommenderar jag skarpt att ni gör det. De är både underhållande och lärorika. :) 

Max kaka
Max balja
Max boll
Max lampa
Max blöja
Max potta
Max nalle
Max dockvagn
Max bil
Max napp

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: