carinag.blogg.se

VECKA TRE!!

Som jag misstänkte igår fick jag supersvårt att slockna. Somnade inte förrän någon gång vid 2-tiden. Och inte ens då sov jag speciellt bra. Jag trodde ju i min fantasi att sömnen skulle bli mycket, mycket bättre när jag kom i gång med jobb igen och sprang omkring hela dagarna ... men icke då. Jag ligger fortfarande vaken var och varannan natt ... såååå drygt. :( Den här natten berodde visserligen på dåligt omdöme igår när jag plötsligt somnade mitt på dagen. Men natten är inget undantag mot många andra nätter.

Nåja, nu är jag vaken i alla fall ... och inte speciellt trött trots den tidiga timmen, klockan har inte ens ringt än. :)
Och idag går jag in i vecka tre som rökfri. Nu har jag även börjat fundera på det här med E-cigaretter. Det känns ju nästan som att man fuskröker, om det nu går att göra det.
Fick en fråga för någon vecka sedan om man inte ersätter cigaretterna mot dessa e-cigissar. Alltså, blir man inte beroende av dessa istället? Jo, det blir man. Jag känner folk som hållit på med dessa i flera år. Frågan är om det är det som är meningen. Nu vet jag att det är för tidigt för mig att tänka i banor som att bryta detta mönster. Men nog vill jag ändå även kunna lägga dessa på hyllan så småningom. Men det här med att sluta röka är en lååång process. Efter 40 år som rökare är det inte det allra lättaste att helt plötsligt bryta vanan att inte ha en cigarett mellan fingrarna. Men jag kommer att försöka med det också så småningom. Nu måste jag först vänja hjärnan vid att inte ta en cigarett varje gång alla andra gör det, efter maten, till kaffet, varje gång man varit "duktig". Det är inte det allra lättaste. hihi
Jag tycker jag är duktig som åtminstone inte har fuskat en enda gång ... trots att folk runt mig röker hela tiden. :) 

Dagens fundering så här på morgonkvisten. Och nu blir det morgonkaffe och pinnen för att vakna till liv.

Ha en fantastisk dag alla, och var rädda om er.

GODMORGON

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: