carinag.blogg.se

RÄDD FÖR ATT BLI GAMMAL??!!

"Dagens tanke".
Sitter och funderar på det här med åldern. Det har blivit allt vanligare att man skall förändra sig när man blir äldre. Det skall skönhetsopereras, färgas hår, slätas ut lite här och där. Naturligtvis skall kvinnan lägga makeup och mannen skaffa tupé ... allt för att inte bli gammal. Och när kvinnan kommer in i sin övergång då man är på väg att förlora hela sin kvinnlighet ... det är tabu att prata om, för "jag" är inte gammal. När någon gissar åldern och de tror att man är 10 år yngre än man egentligen är ... då sträcker man på ryggen och lever länge på den kommentaren. Faktiskt ... jag har själv varit likadan i alla år där jag velat tro att jag var yngre än jag faktiskt är. Nåja, jag färgar också håret. Men faktiskt inte av åldersorsak. Nej, jag gillar inte min råttfärg. Har aldrig tyckt det är speciellt snyggt.

Jag undrar varför folk tycker det är så hemsk att bli gammal. Själv känner jag av det lite. Men jag kan tycka det är en viss charm med det också. Det bästa med allt är nog ändå att man slipper sina blödningar varje månad. Jag skäms inte för att säga att jag är på väg in där. Svettas riktigt ordentligt mellan varven, som precis lika snabbt kan bytas ut mot världens frossa. Dessutom har jag rynkor lite här och där. Japp, det hade varit konstigt om jag varit slät som en 25-åring vid min ålder. hahaha
Så ja, jag omfamnar åldern. Jag har lärt mig massor på vägen, uppfostrat tre ljuvliga barn och haft min största karriär i form av fru och mamma. Jag var slät en gång i tiden, jag hade blödningar som jag skulle en gång i tiden. Nu är det en ny era och som sagt, det är något jag ser fram emot.
Det tycker jag alla borde göra, kvinnor som män. Kasta bort tupéerna, lösfransar och lösnaglar och anamma åldern. För det om något är charmigt. :) :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: