carinag.blogg.se

MORGONBABBEL!!

När man vaknar så här tidigt en Lördag är det så tyst runt om att man har all tid i världen till tankar. Det är både på gott och ont.
Mina tankar just nu går tillbaka till Maj månad när allt var så mycket annorlunda än vad det är idag. Det var då vi satt och planerade sommaren och var man skulle kunna åka. Beatrice var eld och lågor, själv var jag lite tveksam till att kånka runt Skåne på en buss. Men det var ju det som var tanken.
Allt vände så himla snabbt från en dag till en annan. Och det som man ville göra, och framförallt kanske ville säga, var plötsligt för sent.
Det blev inte så många resor den här sommaren. Det kändes fel, någon saknades bredvid oss när vi åkte buss.
Det har inte gått så många månader än. Och det är kanske därför jag ibland mår lite si sådär när jag sitter på bussen. Det är ofta då tankarna virvlar runt i skallen.

Man skall aldrig vara rädd för att uttrycka vad man känner. Och kanske det allra viktigaste, låta personer få veta vad de betyder.
Så ge er hän, berätta för era nära och kära medan tid finns.

Ja, det var morgonens babbel.  Lite hackat och malet, eftersom jag bara skrivit ner tankarna som de dykt upp. :) 

Nu skall jag dricka lite morgonkaffe innan resten av familjen vaknar. Det är så tyst här hemma att jag skulle kunna höra en hårnål falla till golvet. :) :) Men samtidigt skönt att få den här tiden för mig själv.

Ha en härlig Lördag folket, och var rädda om er.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: