carinag.blogg.se

TA DET SOM DET KOMMER!!

Så skönt det var att gå ut på balkongen i morse och upptäcka att det inte yrde omkring längre. Jag kan alltså ta mig till jobb utan att blåsa bort. :) 

Jag fick inte gjort hälften av vad jag planerade igår, har nästan lika mycket kvar på min "to do-lista". Men faktum är att jag är lika glad ändå. Jag lever, har hälsan, får vara med mina nära och kära.
Satt och tänkte på det igårkväll när jag såg cancergalan. Tänk vad lite som skall till för att vi skall bli irriterade på saker och ting, hur tråkigt vi tycker det är att städa och plocka undan, hur ofta folk gör to do-listor, och sen bara stressar för att hinna med allt. Sanningen är den att det springer inte ifrån oss. Det är ingen som kommer hem och städar eller tar to do-listan och börjar arbeta bort punkterna. Allt finns kvar, så varför stressa? Det finns ju värre saker, som t.ex att en familjevän lämnar oss alldeles för tidigt, eller att man själv blir sjuk och somnar in.
Nej, min to do-lista finns kvar. Och vi får väl se ikväll om jag hinner göra en halv bock kanske. hahaha

Nu skall jag fortsätta morna mig med mitt kaffe.

Ha en underbar dag alla, och var rädda om er.

GODMORGON

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: