carinag.blogg.se

I RYMDEN FINNS INGA KÄNSLOR!!

Första gången jag hörde talas om den här filmen var för ett par år sedan i samband med ett föräldramöte på Beatrice skola. Redan då var det meningen att jag och Affe skulle titta på den tillsamman. Men det blev aldrig av, tiden gick och plötsligt var filmen som bortblåst.

Häromdagen började jag prata med min arbetskollega om olika typer av handikapp, då hon nämnde filmen och sa att den var bra. Ja, nyfiken blev ju jag. Jag mindes mycket väl filmen men hade ju aldrig sett den.
Så i Lördags såg jag filmen för första gången. Visst tyckte jag att filmen var bra. Men lite fundersam blev jag allt. Filmen handlar om en kille med aspergers syndrom. Och eftersom min son har det så jämförde jag och tyckte inte alls att killen i filmen var likadan på långa vägar. Men jag antar att det finns olika grader där också som i allt annat.

Filmen är absolut sevärd och handlar som sagt om en kille med asperger, vars bror är hans kontaktman. Har ni inte sett den så gör det. Om inget annat så får man en inblick i hans tankar och vad som kan röra sig i huvudet hos en person med något syndrom eller någon form av funktionshinder.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: