carinag.blogg.se

GODNATT FRÅN ETT BLÅSIGT MALMÖ!!

Och jag som är så känslig har ju givetvis suttit och lipat medan jag tittat på cancergalan.
I och för sig är det nog en naturlig känsla som jag delar med många. 

Ikväll åt vi en supergod middag, Dennis hade stått och slavat i köket. Det blev paprikabiffar och det var såååå gott. Så naturligtvis vad hände? MATKOMA de lux. :) :) Tror att det behövdes faktiskt. Med stormen Simone som precis dragit förbi vårt hus utvecklade jag en superhunger av nervositetet. Är det något jag verkligen ogillar så är det blåst. Det kan ösregna, snöa och vara vilket busväder som helst. Men så fort det blir blåst, blir jag riktigt orolig. Jag tror det beror på att jag har så dålig balans i vanliga fall, att jag känner mig ännu mer vinglig i blåst. Och även om jag inte är ute just då, så räcker det med att jag sitter på balkongen och hör vinandet så kommer känslan av att tappa balansen.
Nu verkar den dock ha bedarrat. Men det skulle inte alls förvåna mig om det drar igång inatt igen. Och jag hoppas verkligen att det slutat i morgon bitti när jag skall iväg till jobbet.

Nu säger jag i alla fall godnatt och sov så gott alla.

När det blåste som värst tidigare i eftermiddags och jag kom ut på balkongen, blev jag chockad. Det stod som en hinna mellan balkongräcket och våningen ovanför av löv. Man såg bara lite springor ut i det blå. Jag har aldrig sett något liknande, chocken var så stor att jag glömde att dokumentera. Jag som annars springer omkring med kameran på mig. Visserligen varade det inte mer än någon halv minut, men det var läskigt att se ändå hur det yrde precis vid balkongräcket.
Trodde att det skulle se värre ut än det faktiskt gör just nu på balkongen. Kan ju tala om att det INTE är vår påse. Den bara kom från ingenstans. :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: