carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 44


När det kommer till pocketböcker är jag inte speciellt road av att läsa dessa. MEN när sommaren kommer gillar jag faktiskt just pocketböcker, att kunna ta med till stranden eller som mysig läsning en varm sommardag på balkongen. De är ju oftast ganska lättlästa och tar ingen som helst plats i väskan.

Så för några år sedan fick jag låna en bok av en kollega som visade sig vara en av de bästa böcker jag läst. Är det någon bok/böcker som fångat min uppmärksamhet så är det denna, "Sagan om isfolket". Detta var en hel bokserie, 47 böcker finns det. Och jag läste ... och jag läste ... och jag läste. Det var ingen hejd, jag kunde helt enkelt inte sluta läsa denna fascinerande saga om detta folkslag.

Än idag minns jag dessa böcker, från början till slut. Och trots att jag normalt inte läser böcker mer än en gång, så skulle jag absolut inte ha något emot att läsa de igen. Så mitt tips till er som gillar böcker; tveka inte. Dessa 47 böcker av "Sagan om isfolket" får ni inte missa att läsa.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: