carinag.blogg.se

SÅ MYCKET MEN ÄNDÅ SÅ LITE!!

 
...... två timmar senare.
Förstår inte vart tiden plötsligt tog vägen. Jag skulle ju göra sååå mycket när vi kom hem från stallet. Men det enda jag gjort hittills är att städa undan lite papper och spela spel. :) 

Tycker jag gör inget annat än städar undan papper från skrivbordet. Att det kan samlas så mycket papper förstår inte jag. Trots att jag har pärmar till det mesta, så finns det ändå överflöd. Tänk vad mycket pengar det skulle sparas om det inte skickades ut så mycket. Borde man inte kunna välja om man ville ha det på mail? Så bra det hade varit, att ha "pärmarna" där istället.

Eller all reklam man får. Man ögnar igenom det och sen åker det till pappersåtervinningen, viss reklam tittar jag inte ens i. Istället kunde man få broschyren eller reklambladet via mail. För även den som tittar noga igenom sin reklam, sparar ju inte det. Man tittar, bestämmer sig för vad som skall handlas, och sen kastas det. Det kan man ju lika väl sköta via datorn.
Jag vet, man behöver inte få reklamen om man inte vill. Det går ju att sätta på en skylt på dörren. Men jag vill ha reklam till en viss del. Ibland händer det att man är ute efter något speciellt. Eller att man råkar få syn på något när man ögnar igenom. Och det är då jag skulle kunna tänka mig att ta emot det via mail istället för en massa i brevlådan.

Har egentligen inget emot reklamen i sig, eller andra brev för den delen. Men ibland känns det som man får en massa brev som bara rivs och kastas. Och det måste ju kosta företagen en hel del.
Själv river jag nästan inget, är alltid så rädd att jag skall kasta något viktigt innan jag verkligen hunnit läsa igenom det ordentligt. Därav pappershögen på skrivbordet. hahaha

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 JonteBoy
skriven :

Jag håller med.
Jag har hur mycket pärmar o papper som helst och varje månad trillar det in hur mycket papper som helst. Nu är jag visserligen egen företagare, men det är kanske lite därför jag önskar att allt kunde gå igenom datorn. Jag gör av med hur mycket pengar som helst på papper o färg bara på fakturor o annat till min kunder/företag.

Svar: Ja, jag förstår att det måste kosta en hel del. Som företagare borde man kunna välja hur man vill göra utskicken. Sen är det säkerligen inte alla mottagare som nappar på idén, och det skall ju så klart fungera för de också.
Carina G.