carinag.blogg.se

TEDDY!!

Nu är det yngsta sonens tur att få lite uppmärksamhet.

Visste ni att han är precis som mig? Trodde ni inte va?? haha.

Han älskar att skriva dikter. Och de är riktigt bra också, kan bli ordentligt rörd av att läsa hans alster.
Jag gillar att han verkligen delar med sig av dessa, de visar hans känsliga sidor. Han vill gärna tro själv att han är en tuffing (sorry Teddy haha). Men innerst inne är han en väldigt mjuk och känslig kille, som vill alla gott.

Dessutom är han min egen lilla hjälpreda som ställer upp så fort jag ringer honom. Det kan vara allt från fönsterputsning till att mobil eller datorn havererat. Så är det. Jag ringer, Teddy springer haha.

Jag är otroligt tacksam för all hans hjälp, och väldigt väldigt stolt över att kalla mig hans mamma.


"Du är välkommen till världen.
Du är välkommen till oss.
Du föds som en stjärna.
Men kommer lysa som en sol."


"Jag vill visa min kärlek till dig...
Men vet ju inte hur?!
Jag vill ge dig den största och vackraste bukett röda rosor!
Men jag har ju inte råd.
Jag vill göra en resa med dig till den underbaraste plats i denna vår värld!
Men pengarna finns ju ej.
Jag hade kunnat bjuda dig på bio!
Men har ju problemet att välja film.
En god middag på restaurang hade ju ej varit fel!
Men är du allergisk? Det vet jag ej..
Jag älskar dig så mycket, att jag vill ge dig hela världen!
Men den är för stor för att slå in.
Jag försökte posta mig själv, men gick ej in i brevlådan.
Det enda jag kan, det är att posta detta brev. Det är litet nog att få plats i den lilla brevlådan..
Men nästa gång du och jag möts, kommer du få veta att du är mitt allt!"




Love this blogg
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin H
skriven :

Verkligen rörande och fina dikter han skrivit, en blivande författare kanske precis som sin mamma :)

Svar: Vad gullig du är. Han blir säkert glad av att läsa det. Men jag håller med, han är jätteduktig. :)
Carina G.