carinag.blogg.se

DRÖMMAR!!



Vem har inte någon gång som barn drömt om att bli något stort när hon/han blir vuxen?

Jag vet i alla fall att jag har gjort det.
Min allra största dröm som liten flicka var att få bli författare. hahaha

Som 12-åring vann jag en skrivartävling med bästa novell i klassen. Ett antal år senare fick jag några få noveller publicerade i veckotidningar.

De flesta drömmar brukar rinna ut i sanden när man sen blir äldre, skaffar sig utbildning, jobb och familj. Men i mitt fall har faktiskt drömmarna fortsatt att finnas i mitt bakhuvud.

Jag gick därför igenom gamla alster för att se vad jag gjort under mina tidigare år som "skribent". Jag måste dock säga att mitt sätt att se på saker och ting blivit ganska mycket bättre. Men för att visa att jag åtminstone kunde det här med ord, får ni ett litet smakprov på hur jag skrev på den tiden.

Dikten här nedan skrev jag för 30 år sedan hahaha.
Helt otroligt att jag faktiskt har sparat detta i så många år.


"Jag har levt det hårda livet
och jag har aldrig
tagit något för givet.
Jag vet att ensamheten kommer och går.
Och vem har sagt att vardagen
inte kan vara ganska svår?
Men att livet skulle vara orättvist och kallt?
Det var ingen som talade om
att det faktiskt var sant.
Det var aldrig någon som sa:
Är det något du vill ha
är det bara att ta.
Så jag väntade tålmodigt och snällt,
och under alla dessa år,
har jag aldrig någonsin gnällt."


Dock har jag ju skrivit mycket bättre sen dess, får jag hoppas. hahah
Har inte hunnit plocka fram nyare dikter och noveller än. Men det kommer, det kommer. Rom byggdes inte på en dag, vet ni.....  haha

Kanske jag skulle ta upp drömmarna igen. Eller vad tycker ni?


 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Teddy
skriven :

Skall du ta upp drömmarna igen med den jätte pennan?!
Då kan du räkna med att var så där omkring 80 när du skrivit ett pappar ;) hahahah xD

Svar: Hahahaha.
Carina G.

2 Bittis
skriven :

Det var ju en jättebra dikt, speglade verkligheten direkt, tänkte på en del grejer som jag genomgått under årnes lopp ..speciellt det sista .. aldrig gnällt .. det har ju varit mitt dilemma, men nu minsann säger jag till om det inte passar mig .. jorrrråååå ..!

Svar: Tack Bittis. Ja, jag har nog också blivit bättre på att sätta ner foten. Tror det hör åldern till. hahaha
Carina G.

3 Malin H
skriven :

Så rörande och fin dikt. Den fick mig att tänka på mitt eget liv hur de har varit och de stämmer ganska bra in i din dikt som du skrivit.

Svar: Tack Malin.
Carina G.