carinag.blogg.se

KÄLLSORTERING!!


Jaha, då sätter vårt område också igång med källsortering. Eller ja, det har väl varit på gång ett bra tag redan. Men än så länge har man ända kastat allt i samma påse och i samma sopnedkastet.
Nu sätter det i alla fall igång på allvar. Från och med i morgon blir det riktig källsortering, vi har till och med fått utskickat speciella påsar för det.
Fast jag är lite konfunderad ändå. Det verkar som om sopnedkastet kommer att stängas helt om två veckor. Men ändå har vi bara fått påsar för matavfall. Allt annat då som kastas? Jag menar, tidningar och flaskor kastas ju så klart inte i skräppåsen. Men det finns ju så mycket annat än matavfall. Var gör man av det?
Ja, ja, det ger sig väl med tiden.

Jag har aldrig varit en person som sorterat, förutom flaskor och tidningar då. Hos mig har allt åkt i samma påse. Så vi får väl se hur det kommer att gå. Jag är ganska övertygad om att det kommer att kastas ganska mycket fel i början.
Alla är vi ju barn i början, så jag lär väl mig så småningom. hahaha

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: