carinag.blogg.se

HÅLL FÖR ÖRONEN, FÖR NU SKRIKER JAG!!

Nu sitter jag inne i värmen igen. Det var sååå kallt och blåsigt ute. Ja, och så regnade det också så klart.
Känner att jag kanske skall förklara mig lite. Kan tänka mig att en del funderat på mitt förra inlägg. Var ju bara så irriterad när vi kommit ut från banken att jag var tvungen att slänga iväg några ord. Och vet ni, det hjälpte faktiskt. :) 

Visst finns det regler och lagar som måste följas. Och jag är den första att acceptera om något inte går som jag vill, för jag måste så klart också följa de. Men ibland känns det ändå som att vissa saker skulle kunna hanteras smidigare.
Jag vet att det går att göra vissa undantag från företagens sida, har ju själv suttit på en kundtjänst där vi ibland ställdes inför tråkiga besked från kunder. Och visst kan man bända på reglerna. Det är ju inte som att vi precis har begärt att få länsa någons konto. Men när vi inte ens kan betala räkningar för att alla instanser i Malmö inte hunnit med registreringen än, blir jag irriterad. När de tvingar oss att åka till en annan instans för att hämta ett papper, när de mycket väl kan få det via fax istället, ja då blir jag sur.
Nu är det i slutet av månaden och fakturorna som nu ligger för betalning kunde inte göras för att en registrering inte syntes på bankens dator. Vi sa till och med att vi kunde ordna så att de kunde få registreringen på fax så länge tills banken fått info. Men nej, det gick ju inte. Skulle vi betala måste vi till stan först och få med oss originalregistreringen. Och på fakturorna står det till och med samma namn som i bankens dator. Vad är det för något? Lite flexibilitet måste man väl kunna ha i sådana här lägen. Och ja, jag vet att dessa regler gäller. Men tycker ändå att de skulle kunna se lite mellan fingrarna och göra det bästa av situationen. Det är väl bara någon dag till innan de ser uppgifterna på banken.

Ja, det var mitt "lilla" klagomål. Var ju bara tvungen att få skrika av mig. Fick ni ont i öronen? Jag lovar, ni hade fått det om ni stått framför mig.

Nu skall jag ut i köket och hålla Beatrice sällskap. Gissa vad hon gör? Ni skall få en liten ledtråd.

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin H
skriven :

Va dom ska krångla till de. De är ju inte mer än ett samtal bort så hade dom fått uppgifterna och fixa det så så att de syntes i systemet. Ja jag upphör aldrig att förvåna, men hoppas de löser sig med de på banken ganska omgående så ni kan betala räkningarna innan månadens slut.

Svar: Ja, det hoppas jag också. Nu ringde visserligen Teddy företagen, så de drog fram datumet, så vi skulle hinna med det. Men tycker ändå det är dålig stil. Men ja, inget att göra mer än få tag i det där pappret.
Carina G.