carinag.blogg.se

SANT ELLER OSANT!!

Jag är inte den som brukar fara med osanning. Och jag visar heller aldrig upp en sida som inte är "jag". Det man kan läsa på min blogg är sanningen, oavsett om det är till min fördel eller inte. Så när det står t.ex. om min förvirring, när jag inte hittar i stan eller något annat som kan skrattas åt, så stämmer oftast det. Och jag är precis likadan när jag sitter öga för öga och pratar. Jag är den där förvirrade person som ibland kanske borde vara smartare, som ibland säger tokiga saker utan att tänka mig för. Aldrig elakt, utan mer något som sänker mig själv en aning. Vissa saker kan till och med få folk att höja på ögonbrynen och skratta åt mig. Men faktum är att jag är stolt över mig själv och för det just jag åstadkommer i vardagen.
Därför blir jag också ledsen om folk ifrågasätter mig och inte tror på det jag säger. Och när jag får en kommentar som t.ex. "söker du verkligen tillräckligt med jobb" bara för att jag inte lyckats få något, då tar jag illa vid mig.

Jag har skrivit om fenomenet med att vara arbetslös många gånger. Och just idag är jag väl kanske extra känslig. Det är nu alla små detaljer kommer fram, små hånande ord som folk sagt när man råkat säga fel. Men orden om jag verkligen sökt tillräckligt många jobb fick mig ur balans och jag blir riktigt arg när jag tänker på hur mycket tid jag faktiskt lägger ner på det här med att söka jobb.

Juni och Juli månad har jag inte sökt tillräckligt många jobb känner jag själv. Och om jag skall tjata vidare så beror det inte på något annat än att jag förlorat min allra bästa vän och barnens pappa. Det är tungt.
Däremot brukar jag söka ca 14-15 jobb varje månad. Jag sitter varje förmiddag ca 2-3 timmar, ibland mer beroende på om jag stöter på problem.
Detta sökte jag i Maj, ungefär så har det även sett ut tidigare månader.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: