carinag.blogg.se

MAT OCH DATAJOBB!!

Ibland har man en väldig tur. När vi varit och handlat Beatrice dator och stod utanför affären, diskuterade vi ju hur vi lättast skulle göra för att få hem den. Som jag skrev innan ville ju Teddy först forsla hem den på moppen. Nej, nej, nej, det gick jag så klart inte med på. Så vi bestämde att han bara skulle hjälpa oss till bussen och att vi klarade det själv sedan.
Precis när vi stod där kom Affes kusin och hans fru gående. Och när de erbjöd sig att köra hem oss, blev jag väldigt glad och drog en lättnadens suck. För ärligt talat hade jag svårt för att se mig och Beatrice klara av att bära omkring på den stora och klumpiga lådan. Dessutom skulle vi ju åka två bussar, vilket innebar ännu mer krångel.
Hem kom vi i alla fall och just nu sitter Teddy och kopplar ihop den.

Vi var ju tvugna att få lite mat i oss först. Det tar på krafterna att spendera pengar, så Beatrice var vrålhungrig när vi kom hem och satte igång i köket meddetsamma.
Som vanligt blev jag riktigt mätt och skall nu dricka lite kaffe efter maten, medan Teddy och Beatrice rotar i hennes rum. :) Ja, skönt är det när andra får jobba. Eller ......



Dagens måltid, kyckling och ris. Yummi......
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: