carinag.blogg.se

ARBETSLÖS VECKA 29!!

På alla dessa bemanningsföretag som jag registrerat mig på märker man av nu att det är sommar och semestertider. Det är inte riktigt lika många jobb ute i omlopp. Och de jobb som finns står det ofta att intervjuer kommer att ske vecka 33-34. Det beror ju säkerligen på att företagen inte kommer hinna med det nu när det är semester.
Men ändå tycker jag att det gått riktigt bra för mig, har sökt 5 hela jobb den här veckan.

Humöret har ju så klart varit lite upp och ner som vanligt. Jag berättade ju om mitt dåliga humör härom dagen, när jag var på Eko och handlade inför Tisdagen. Fast det hade inte så mycket med min arbetslöshet att göra. Och där tycker jag att det känts bättre än på länge ...... förutom att jag fortfarande är arbetslös förstås. :) Det kan till en viss del ha att göra med att fokus legat på annat den senaste tiden. Så alla gånger jag nu blivit nedstämd har blivit en blandning. Jag har på något sätt vänt min ledsamhet mot det tragiska som hänt, och tappat lite av mitt vardagliga trauma. Därför känns inte arbetslösheten så hemsk för tillfället.

Som sagt så har det gått riktigt bra den här veckan. Har kanske inte varit så fokuserad hela tiden. Men med tanke på att jag faktiskt lyckats få iväg 5 bra ansökningshandlingar, kan jag inte annat än vara stolt över mig själv just nu. Det känns bra.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: