carinag.blogg.se

STOLT MAMMA!!

Jag har sagt det tidigare men det tåler att sägas igen. Och det är att jag är riktigt, riktigt stolt över mina barn. Trots att jag ibland har blivit ordentligt irriterad och arg på de, och även de på mig så klart, så vet jag att de i slutänden är tre ansvarsfulla individer som vet vad som är rätt och fel.
Jag blir ledsen när det går dåligt för de och precis lika glad när det går bra för de.

För att bara nämna något enstaka så tänker jag först och främst på hur bra Teddy har fixat i lägenheten. Han börjar komma ordentligt i ordning och har superbra smak när det gäller lampor och andra accessoarer.
Hur ansvarsfull Beatrice är när det gäller skolan. Hon har inte en enda frånvarotimme, och kommer hellre en halvtimme tidigare till skolan än kommer för sent.
För att inte tala om hur glad jag är för Dennis skull som äntligen får ta sitt lastbilskörkort, som han velat länge.

Det finns mycket, mycket mer som gör mig stolt över barnen. Ibland blir det för mycket, ibland blir det fel. Men jag älskar de för att de faktiskt försöker att göra det rätta.
Som sagt, det går bra för barnen. Och när de mår bra, så mår även jag bra.

Ja, det var kvällens lilla tanke, som jag suttit och funderat på nu ikväll när jag bara suttit och inte gjort något vettigt alls. :) :) 
Och med dessa tankar säger jag nu godnatt. Hoppas er kväll har varit bra och att ni får en god natts sömn.

Sov gott alla.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: