carinag.blogg.se

NJUTER AV EN TOMTELATTE!!

Åkte till AF för att träffa min handläggare, som har besökstid endast Torsdagar 10 - 13. Då visar det sig att han är hemma för vård av barn ...... för andra veckan.
Det är ju så klart att man kan vara sjuk eller att barnen är dåliga. Men när det är veckovis och klienterna blir lidande, då kanske man måste fundera på om det är ett bra system man kör med. Han måste ha hand om många fler än mig. Och vad gör då alla andra som behöver ha svar på sina frågor?
Det är tydligen bara han som kan svara på SINA klienters frågor fick jag besked om när jag gick till informationsdisken.

Och nu börjar det verkligen gå mig på nerverna. Jag blir utförsäkrad om 5 dagar och skall sen få aktivitetsstöd. Men hur får försäkringskassan reda på det? Det fick jag minsann ta med min handläggare. MEN HAN ÄR JU INTE PÅ PLATS!!!
Jag vägrade gå därifrån. Efter 10 minuters diskuterande fick jag äntligen prata med någon som provisoriskt kunde förklara och ge mig en blankett så jag inte fick glapp i betalningen tills min handläggare är tillbaka.

Nu sitter jag och tar igen mig lite på espressohouse.
Snart är det dax för nästa ärende.



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Irena
skriven :

Det är bra Carina, stå på dig!
Mums, det ser gott ut :)

Svar: Mmm, det var riktigt gott och välbehövligt. :)
Carina G.