carinag.blogg.se

JAG SÄGER NEJ TILL RAKETER!!

Jag kan verkligen inte med raketer, det finns absolut inget bra med det. De både kostar mycket och är livsfarliga. Jag kan faktiskt förstå att folk köper sådana. Men varför ... varför måste det börja skjutar en hel månad innan nyårsafton?
Faktum är att enligt gammal sägen skall man skjuta upp två raketer; en minuten innan 00 för att fira att det gamla året är slut, och en minuten efter för att fira in det nya året. Men det står ingenstans att barn, ungdomar som har tråkigt eller berusade personer skall leka med raketer.

Jag minns en gång när Dennis var ett par år gammal och vi kom gåendes på en gård där en raket landade och small precis framför Dennis fötter. Det var i början av December och långt kvar till nyår. Sådant gör mig så rasande. Det är inte nog med att personen som skjuter iväg dessa raketer utsätter sig själv för fara, nej det skall utsättas andra också för samma fara.

I vårt hushåll, precis som säkerligen i många andra hushåll, har vi en hund som är livrädd för raketer. Redan för ett par veckor sedan började Molly trilskas när hon skulle ut och rastas. Nu får de nästan dra ut henne, för hon måste ju ut och göra sina behov.

Nej, frågar man mig så borde det förbjudas. Om inget annat så borde det inte gå att få tag i raketer förrän dagen innan. Då kanske det hade minskats med förödelse och rädsla bland små barn och djur som faktiskt är livrädda för dessa högljudda saker.
Jag tycker det hade varit mycket trevligare, och framförallt mycket vackrare på himlen, om alla hade börjat skicka upp lyktor istället.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: