carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 51

När jag väljer böcker så blir det ofta återkommande böcker från en och samma författare. Det är väl antagligen för att EN författare ofta skriver på ett ungefär samma sätt och har samma teman i de flesta av sina böcker. Och när jag då fastnar för ett sådant så blir det att jag väljer böcker efter det. Jag har läst de flesta böcker skrivna av Danielle Steel. Hon skriver med en sådan passion och det finns allt i hennes böcker. Här hittar vi både kärlek, drama, hjältar och bovar. Ja, hon brukar få in det absolut mesta i en och samma bok.
Den senaste boken jag läst är ett måste. "Söderns hjärta" är en nyare bok, utgavs faktiskt i år. Normalt brukar jag inte hinna med att köpa så pass nya böcker. Men eftersom jag är medlem på hennes web-sida, så får jag automatiskt ett mail när nya böcker släpps. Dock har jag bara läst den på engelska, då jag läste den innan den släpptes i Sverige. Tror den utgavs här någon gång i Oktober i år.
En hel del av hennes böcker har även filmatiserats.

HANDLING:
Alexa arbetar som åklagare och har en 17-årig dotter, Savannah. Savannahs pappa har varit ur leken i många, många år. Men när Alexa i sitt arbete börjar få en massa hot mot sig är hon rädd att Savannah skall skadas och måste därför skickas till sin pappa, som hon inte känner.

Som sagt, detta är en riktigt bra bok som kantas av kärlek, drama, spänning. Japp, den här boken har allt. Så för er som gillar att läsa rekommenderar jag helt klart att läsa denna.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: