carinag.blogg.se

BEATRICE FASTER STÄLLDE UPP FÖR HENNE!!

Optimisten i mig trodde ju att jag skulle sova något längre än vad jag gjorde. Vaknade halv 5, piggare än tuppen. :) Så nu sitter jag här och dricker kaffe medan alla andra nannar gott i sina sängar.

Idag är det sista Söndagen för den här terminen på ridningen. När terminen började var både jag och Beatrice oroliga för vad som skulle hända, hur det skulle gå på ridningen. Jag är ju som sagt rädd för hästar och har inte kunnat hjälpa Beatrice på det sätt jag kanske skulle ha velat. Det har alltid varit Affe som följt med in i ridhuset, hjälpt Beatrice, hjälpt till med hästen om det har behövts. Jag har bara följt med och tittat och varit ett stöd för Beatrice. Och förhoppningsvis har hon tyckt det var skönt att ha båda sina föräldrar på plats.
Men i somras ändrades ju allt det och jag visste inte hur vi skulle gå till väga.

Beatrice faster, som jag inte hade haft någon kontakt med de senaste åren, visade sig bli ett otroligt bra stöd för Beatrice. Visst hade jag haft ett par som erbjudit sig att ställa upp om det skulle behövas. Men samtidigt kände jag att det kanske var viktigt för Beatrice att ha någon som hade stor anknytning till henne OCH hennes pappa. Så när Carola erbjöd sig, så tog både jag och Beatrice tacksamt emot hjälpen.
Jag är otroligt glad att vi beslöt oss för att göra det. På det här sättet kan Beatrice fortsätta även nästa termin. Och inte bara det, för redan den här första terminen med Carola vid sin sida har Beatrice fått mycket bättre självförtroende och stöttning.
Affe var en superbra förebild för Beatrice. Men om vi skall vara ärliga, så kunde Affe ungefär lika mycket som mig vad gäller hästar. Fördelen med honom var att han gick in där i ringen med en stor portion glädje och älskade att hjälpa Beatrice när det behövdes. Men jag märker ändå på henne att hon lärt sig riktigt, riktigt mycket mer nu.
Så jag är otroligt tacksam mot Carola att hon ställt upp för Beatrice på detta sätt VARJE Söndag. :) 

... och där fick vi till vår lilla morgontanke. ;) 
Nu skall jag fortsätta dricka mitt morgonkaffe och njuta av tystheten och "egentiden".

Ha en fantastisk fjärde advent alla, och glöm inte att vara rädda om er.

GODMORGON

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Carola
skriven :

Jag tycker bara det är kul att hjälpamtill, och så får jag lite kvalitetstidning med både Beatrice och dig. Vi ses om några timmar, hälsa Beatrice att jag är riktigt kak-sugen 😀

Svar: Vad bra, för Beatrice stod igår kväll med bakningen. Så idag blir det fest. :)
Carina G.

2 Pia
skriven :

Tur nån ställer upp med en sådan rädd moder ;) hälsa Carola om hon kommer ihåg mig!

Svar: Hahaha, ja det är en himla tur. Den här modern är rädd för sin egen skugga.Jodå, jag tror säkert hon minns dig, jag hälsar till henne. :)
Carina G.