carinag.blogg.se

AF AVKLARAD + EN JULKLAPP!!

Och jag skulle bli klar med alla julklapparna idag. Hmmm, hur tror ni det gick? Nope, inte alls bra. Jag fick med mig en julklapp hem.
Men det var mysigt ändå, jag och Dessi gick och småkikade i skyltfönster och hade det allmänt härligt i alla fall. Och när vi var på väg till bilen så slog det mig ...... jag vet EXAKT vad jag skall handla till ALLA. Det kom som en blixt från en klarblå himmel. Ja, av naturliga skäl kan jag så klart inte berätta det här och nu. Men jag lovar, det kommer att vara några riktiga höjdare. På Torsdag när jag ändå skall till AF igen så fixar jag det ... ensam. hahaha

Och på tal om AF så skrevs jag ju in idag igen där hon noterade att jag skulle ha aktivitetsstöd. Nu visar det sig att min handläggare har besökstid på Torsdagar 10.00 - 13.00. Så får man skriva upp sig på en lista när man kommer och så kallar han i tur och ordning. Ja, det kan alltså ta allt från 5 minuter till ett par timmar innan man får träffa honom. Men ja, jag får väl göra det. Jag har hur många frågor som helst nu när jag plötsligt skall tillhöra försäkringskassan och få aktivitetsstöd. Men den dam jag fick träffa idag hade ingen aning om några av alla dessa frågor utan hänvisade mig istället till min handläggare.
Kan ju tycka att den person jag pratade i telefon med tidigare idag likaväl hade kunnat ge samma information som jag fick när jag var till AF.
Men, men, nu har jag åtminstone en dag och tid när jag kan träffa min handläggare, alltid något. :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Rebecca&Mathias
skriven :

Det är skönt när man börjar få ordning på julklappar, men man skall alltid vara ute i sista minuten ha ha! :) Ha en fortsatt fin kväll! :)

Svar: Detsamma söta. :)
Carina G.

2 Jeanette Lundholm
skriven :

Aktivitetsstödet funkar i princip på samma sätt som akassa :-D
Ha en härlig kväll ♡

Svar: Tack för info. Hoppas du också får en mysig kväll. :)
Carina G.