carinag.blogg.se

VARFÖR VAKNAR JAG?!!

Jag hade ju världens problem med att sova inatt. Har suttit här nu på morgonen och funderat på sömnproblemen. Genom åren har jag haft problem lite då och då med att komma till ro. Men det ligger ju så klart alltid något bakom varför vissa problem dyker upp. Och mellan varven känner jag att även sömnproblemen är ett stort problem. Så varför vaknar jag hela tiden?

Jag är en person som gillar att få snacka ut mellan varven, få bolla idéer, bara bubbla på helt enkelt. Och de senaste åren har jag haft det med Affe. Det har inte alltid nödvändigtvis varit att jag stört mig på något. Det har varit allt mellan himmel och jord, från något irriterande till något bekvämt, från något oroande till något harmoniskt. Och det har varit skönt att bara kunna babbla. Jag har kunnat hämta ett samtalsämne rakt ut från det blå, utan att det egentligen har haft någon speciell betydelse.
Numera har jag ju inte den förmånen. Fördelen med Affe var ofta att han förstod vart jag ville komma när jag nämnde eller sa något. Det är svårt att ingjuta det i andra personer. Visst har jag försökt ibland, men det fungerar inte alltid som jag vill.

När man inte kan babbla på utan någon direkt anledning, då ligger det och gror. När natten sen kommer skall det bearbetas. Och det är där jag tror mitt stora dilemma finns. Allt som händer på dagen bearbetar jag på natten, därför blir vissa nätter väldigt obekväma och sömnlösa. Jobbigt, eller hur?

Nu på dagen mår jag inte direkt dåligt av det. Jag känner mig ganska pigg nu trots att jag inte sovit så bra. Men det är ett problem i det långa loppet, för jag vet ju att det blir samma visa nästa natt om mitt eventuella babbel stoppas upp.
Trots att jag mår jättebra nu, så kan vissa nätter se ut så här, väldigt sömnlöst. ;) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bittis
skriven :

Jag kan med rak arm tala om för dig att din sömnlöshet beror ipå Kaffe .. jag var en STOR kaffedrickare förr, det sista jag gjorde innan jag la mig på kvällen(efter jag borstat tänderna, knäppt jag vet) var att ta en uppvärmd slurk kaffe o en cigg under fläkten i köket !!!!!! I o med min Utbrändhet drack jag kaffe o rökte dygnet runt i nästan ett år o sov nästan aldrig, så jag fick börja o dra ner, men abstinensen blev stor, jisses huvudvärk De Luxe .. urschi, men jag var tvungen, så nu dricker jag bara kaffe på Morgonen(3-4 Muggar o lika många cigg) o sen om det kommer nån kaffegäst på dagen eller jag är borta, men ALDRIG vicket som efter kl 18.00 på kvällen, för då liggger jag o blinkar hela natten .. det är skijobbigt o ändra på, jag vet, men prova med det .. sen att funderingar o stress kommer på kvällen, är oxå en Mara, det beror säkert på din stress att söka jobb o sen ditt sorgearbete nu .. men försök det här med kaffet .. en jobbig tid blir det först, för det är ju ett gift, men ett jäla gött gift, eheh ... Kramar !

Svar: Jo, jag har hört det också att kaffet påverkar. Drack inte det på kvällarna så mycket tidigare, men kunde ändå inte sova ordentligt. Men det är ju säkert ändå inte bra att dricka så mycket kaffe som jag gör. Så det blir kanske så att jag försöker dra ner på just den drycken. :)
Carina G.