carinag.blogg.se

BUTCH CASSIDY AND SUNDANCE KID!!

Detta är en riktigt gammal film, från 1969.
Gillar man inte gamla filmer eller Westernfilmer kommer man inte heller att gilla denna. Men om man däremot är ett fan av Westerns så är detta absolut en sevärd film.

Jag älskade filmen för många år sedan. Men nu när jag såg den igen för inte så länge sedan, måste jag nog säga att den inte var i klass med vad jag gillar numera.
Men det är en klassiker, och naturligtvis pryder den min filmhylla. Och visst är den fortfarande sevärd, med bra skådisar som t.ex. Katharine Ross, Paul Newman och Robert Redford.
Filmen hade svensk premiär 30:e Oktober 1969 och vann fyra oscar vid Oscarsgalan 1970.

Filmen handlar om två bank- och tågrånare. Mer behöver väl inte sägas? En massa skjutande, jagande och naturligtvis en del kärlek dyker upp.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia K
skriven :

Den såg jag på bio med min kusin för typ 100 år sedan.

Svar: hihihi, du är välbevarad måste jag säga. :)
Carina G.