carinag.blogg.se

VAD HÄNDE??

 
Fick precis ett samtal från ett företag som ville göra en första intervju per telefon.
När vi pratat en stund, så tystnar damen. Och plötsligt säger hon "Oj, jag läste ditt brev som var väldigt intressant. Nu när jag tittar på ditt CV ser jag att du är lite äldre än vad vi tänkt oss. För att man skall passa in hos oss tror vi att man skall vara i närheten av 30". Efter några ord till säger hon "Men jag tycker om det jag hör, så jag skall överlägga med mina kollegor. Vi kommer att kalla ett antal för en intervju, vi hör i så fall av oss". Ja, något i den stilen.

Men alltså, kollar man inte igenom ansökan fullt ut innan man kontaktar folk? Och någon åldersgräns stod det inte i annonsen. Visserligen var det ett företag i uppbyggnad och hon kanske inte är så van vid det här med intervjuer, vad vet jag. Men ändå ......

Ja, ja. Hon fick mig i alla fall att hoppas. Så man får väl hålla tummarna på att jag åtminstone blir kallad till en intervju.
Och lite roligt var det ändå. Hon lät väldigt snopen när hon upptäckte min ålder. Antagligen blev hon så häpen över upptäckten att hon inte kom på något annat än att säga sanningen. hahaha

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: