carinag.blogg.se

INTE BARA SVERIGE!!

 
Detta hände för ett par veckor sedan i Texas.

En pappa sitter i bilen en bit bort och filmar med sitt barn närvarande. Det stackars barnet blir helt panikslagen när explosionen sker, vilket jag kan förstå.
Själv blev jag så rädd när det smällde att jag slet av mig hörlurarna. Snacka om explosion.

14 dog och 200 skadades när gödselfabriken exploderade.
Det var en 83-åring som ägde fabriken sedan 2004. Och trots att så många skadades och massor av hem förstördes, tyckte alla att han var en hyvens och snäll man.

Varför jag reagerar? Den här gödseln var blandad med ammoniak och man hade redan tidvis fått beskedet att det kunde vara farligt att sälja detta. Dessutom hade det använts några år tidigare i Oklahoma City, där 168 personer dog.

Då funderar jag ju hur man ändå som grannar och folk överlag runt om i Texas kan tycka att det var en hyvens man och att det var ren otur att detta hände. Det kallar jag riktigt god grannsämja.

Hade samma sak hänt i Sverige hade folk runt omkring antagligen blivit rasande för att myndigheten inte stoppat det.
Jag kan ha fel, men jag tror inte det.

Kolla in de två klippen här nedan.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bittis
skriven :

Men du, när jag läser det här tänker jag på den där Filmen med Julia Roberts .. vad den nu heter .. hmmm, det var ju en Kvinna som kom på att det var många som fick Blodcancer vid ett visst område .. hmm ..

Svar: Ja just det. Det var "Erin Brockovich". Den är suveränt bra. Och det kan nog stämma ganska bra med verkligheten på vissa ställen.
Carina G.