carinag.blogg.se

APRIL, APRIL!!



1:a April.

Idag gäller det att inte tro på folk, den enda dagen på året som det är okej att ljuga på. hihi

Är det förresten någon som vet varför vi har aprilskämt?

Det var faktiskt Frankrike som började med aprilskämten, då det beslutades att flytta nyårsfirandet från April till 1:a Januari i mitten av 1500-talet. En del struntade i det, fortsatte att fira i april, och blev utsatta för spratt och skämt. Det visst ni inte, va??

Borde jag inte vara ordentligt pigg efter att ha slumrat mer eller mindre hela kvällen igår? Men inte då. Så nu skall jag dricka lite mer kaffe, så jag förhoppningsvis kan öppna ögonen sen. hahaha


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin H
skriven :

Med tanke på hur lättlurad jag kan vara så får jag se upp extra idag på första April hahah

Svar: Hahahah, samma är det här.
Carina G.