carinag.blogg.se

MÅSTE FÅ IHOP ALLT!!

Det är ju inte helt lätt att få ihop papper, timmar och allt annat tillsammans med att vara arbetslös.
A-kassan, FK och alla andra coacher och myndigheter kräver att man visar upp papper på att man har en timtjänst, medan man inte kan få något anställningspapper för att man bara ingår i vikariebanken. Hmmm, hur skall nu detta sluta? Blir det en upprepning på förra året då jag var utan pengar i två månader tror jag att jag går i taket. Tror inte för ett ögonblick att jag fixar att vara utan pengar så länge en omgång till.
Så ja, nu är jag tjurig igen. :( :( :( 

Har precis suttit i telefon för att försöka få något papper ... någonstans ifrån ... som bevisar att jag arbetar VISSA timmar. Resterande behöver jag också få ut pengar för. Suck.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Frida
skriven :

Klart du kan få anställningspapper på vikariat även fast det bara är timanställning. Jag var timanställd innan jag fick fast och hade då bara några få timmar i månaden. Men alla jobb så väl vikariat, tim eller fast kräver papper. En arbetsgivare är alltid skyldiga till det och speciellt om du skall få den andra procenten från Försäkringskassan. Så är det, eller var, i alla fall här uppe i gbg. Men tycker nog att det borde vara samma på alla platser, arbetsplatser runt om i landet. Vi bor ju trots allt i samma land .

Svar: Precis min tanke också. Jag fick beskedet att "jag skall se vad jag kan göra". Så vi får väl se om jag får något papper. Hon påstod i alla fall att kommunen har så, men inte de. Så länge jag får något som styrker att jag arbetar vissa timmar är jag nöjd. :)
Carina G.