carinag.blogg.se

EN STORY TILL VARJE MÅLTID!!

Det blev en högst märklig maträtt idag. Jag tyckte den var helt okej, dock är det kanske inget som kommer att göras en gång i veckan precis. hahaha
Det lustiga i den här storyn är ingredienserna som skulle till. Till maten skulle japansk soja användas. Alltså ni hör ju själv, SOJA. Vi använder oss ofta av soja till olika maträtter, dock brukar det vara kinesiskt och inte japanskt. Jag älskar soja och såg att det stod en flaska på bordet. Tänkte inte mer på det och började istället fotografera maten, hälla upp mjölk och lite diverse innan sojan skulle hällas på riset. Plötsligt flyger Dessi upp från stolen och rusar in på toaletten. Fortfarande tänker jag inte på något annat än att det kanske var maten som smakade konstigt. När hon kommer tillbaka skakar hon på huvudet och säger något i stil med att vi inte skulle ta soja, det var det vidrigaste hon någonsin smakat. Jag tittade storögt på flaskan och luktade på innehållet. Och ja, jag kan inte annat än hålla med henne. Bara doften var någon konstig blandning av surt ägg och överjäst vin ... hur nu det luktar. Hur kan två olika sojasorter vara såååå olika varandra?
Och nej, jag smakade INTE på den japanska sojan, det räckte med att titta på Dessis ansiktsuttryck. hahaha

Nu tänker jag lägga mig och försöka sova några timmar innan klockan dånar här hemma. Hoppas ni haft en härlig kväll och att natten blir lugn och fin.
Sov gott alla och dröm sött. :) 

... dagens måltid, fried rice med färs & rostad blomkål ... 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: