carinag.blogg.se

DET BLEV INTERVJU!!

Det blev inget tjitt tjatt, plötsligt fick jag en massa annat på schemat. Men glad ändå är jag för det gav mig chansen att få ett par koppar kaffe på favoritfiket.

Jag var som sagt på öppet hus på Nordströms assistans idag. Hur trevligt som helst. Men jag gick dit i tron att det var öppet hus. Det sa de nämligen dagen innan på rekryteringsmässan. Men när jag kom dit så drog tjejen jag pratat med innan iväg med mig och gjorde en intervju istället. Anledningen var att min profil hade varit intressant. Och det faktum att vi har handikapp i familjen gjorde mig mer erfaren än många med utbildning. Så att jag inte har någon utbildning såg hon inte som något problem.
Nordströms assistans har alltså hand om handledare, ledsagare, sällskapsperson, stödperson. Ja allt som kan tänkas vara till hjälp för olika typer av handikapp ... och i alla åldrar.
Detta är ju absolut inget jag gått och funderat på tidigare. Jag har alltid arbetat inom administration, det är det jag hela tiden brunnit för. Men ändå kändes det som att jag faktiskt kan hjälpa till där det behövs. Jag kan göra nytta och som intervjuaren sa, erfarenheten hemifrån är många gånger guld värt. Det blev genast intressant för mig så jag lät mig så klart intervjuas och sen får vi se vart det leder. Kan det bli några timmar här och där, kanske jag kan kombinera med något deltidsarbete inom administration ... om det skulle dyka upp något sådant senare. :) 

Och ja, humöret är fortfarande på topp. Och det blev helt klart ännu bättre efter denna lyckade eftermiddag. :) :) 



... jag är inte helt utan vänner. hahaha ...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: