carinag.blogg.se

PERSONLIG ASSISTENT!!

Idag, när jag bara hade någon timme kvar att arbeta, ringde mobilen. Min första tanke "suck, vill inte ha telefonsamtal nu när jag är mitt uppe i städningen". Döm om min förvåning när hon presenterade sig från ett företag som jag tidigare sökt arbete på. Jag vet sedan tidigare att jag var intressant för de, har haft en del mailkonversation med damen som haft hand om intervjuerna.
Detta är alltså inget kontorsarbete utan mer ledsagare/personlig assistent. De hade en person som behövde ledsagning och min profil passade in på just den här personen. Var jag intresserad? 
Är inte detta komiskt? Jag har gått arbetslös i TVÅ hela år. Och förutom tre fantastiska månader i slutet på förra året har jag inte haft någonting på hela den här tiden. Plötsligt är jag intressant för företagen igen. Visserligen inte som kontorist. Men min personlighet måste ju ändå räknas för någonting när jag plötsligt är på tapeten. hihihi
Jag blir så taggad när jag får sådana här telefonsamtal. Och naturligtvis är jag intresserad. Detta var också timanställning, och även helger och kvällar kunde förekomma. Kanske jag kan parera detta jag har nu och det andra. För det här är ju också bara timanställning, vid sjukdom och övrig frånvaro. :) :) 

Japp, en så'n här dag är guld värd. :) :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 corneliaeriksson.blogg.se
skriven :

vad härligt!! grattis! jag har också varit arbetslös i en eeeevighet (kändes det som) och allt man hör är bara nej, nej, neeej... det tar så sjukt mycket energi. så jag förstår din glädje! kul! jag har också äntligen fått jobb, och börjat plugga. det är skönt när det rullar på! hoppas du trivs med nya jobbet! :)

Svar: Tack Cornelia. :) Förstår precis vad du menar, det är riktigt jobbigt att få nej hela tiden. Kul att du äntligen har ett arbete i alla fall.
Carina G.