carinag.blogg.se

MIN LAPTOP!!


Ja, jag skulle nog vilja säga att den börjar bli gammal och grå. Tror min laptop känner för att gå i pension. :) Kan ju inte låta bli att få lite lätt panik när jag märker att den går sämre och sämre. Är man beroende då?

Den bärbara använder jag ganska flitigt på kvällarna när jag kryper till kojs.
Jag har använt den till mycket, men framför allt har jag faktiskt skrivit min dagbok på laptopen. Sen jag började med bloggen har jag inte haft något behov av att skriva dagbok, det mesta jag funderar på numera hamnar ju här. Och då har det istället blivit att jag klickat in mig för att göra justeringar, kolla ev. kommentarer och allt annat man kan fixa med bloggen. Jag vet, jag är en riktig datanörd. hahaha

Bloggen är ju egentligen till för att dokumentera vad jag sysslar med om dagarna, hur det är att vara arbetslös, och mina känslor runt allt.
Men det händer ju ändå att vissa dagar är "dödperioder". Det är inte alltid det händer saker, och jag är iväg på något utanför hemmet. Det är vid sådana tillfällen det måste finnas andra ämnen att skriva om.
Tro mig, jag har huvudet fullt med saker och ting. Det måste bara printas ner. :) Och det är det jag brukar syssla med när jag lägger mig.

Och igårkväll gjorde jag samma som alltid. Men datorn stängde bara ner sig hela tiden. Trots fläkten jag köpte för ett tag sedan, så blir datorn ändå överhettad och stänger sig.
Jag har ju som sagt inte pengar till att köpa en ny än så länge. Så jag får väl, med ett leende på läpparna, ta det med ro och vänta tills den dagen kommer då jag vinner på lotto eller något liknande.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Denpa DatorFIX
skriven :

Får väl se till att ta in den igen. Men hur länge den kan få ligga inne denna gång vet jag inte riktigt.

Svar: Hahaha. Jag är som sagt i stort behov av den på kvällarna. Men iof så har jag ingen nytta av en dator som hela tiden släcker sig. Då kan den lika bra ligga hos dig i koma. :)
Carina G.