carinag.blogg.se

GREASE!!

 
Kommer ni ihåg vad ni sysslade med 1978? Vilka böcker ni läste, vilka filmer ni såg, och vilka vänner ni umgicks med? Inte jag heller.
Men en sak minns jag, mina härliga biokvällar. Nåja, kanske inte alla. Men håll med om att det är något speciellt med att gå på bio istället för att sitta hemma och se en film på TV.

Den här filmen var en av mina absoluta favoriter, ljuger inte om jag var och såg den bortåt 8-10 gånger. hahaha
Drog iväg med grannflickorna, inte kunde jag gå själv inte. Har fortfarande inte kommit på om det var jag eller de som så gärna ville se den. :) Men bra var den i alla fall. Och när man sen blandar i ingredienser av popcorn och cola blev den ännu bättre.

Genom åren har naturligtvis mitt tycke och smak ändrat sig en hel del, och det är inte längre favoritfilmen.
Trots det är det en film värd att se, om man missat den. Det vill säga om man gillar ungdomsfilmer med musik, dans och en stor portion humor.

Det blev faktiskt en teater av den också för några år sedan, med Måns Zelmerlöw i huvudrollen. Och gissa vem som var och såg den? Jag så klart, två gånger till och med. Så dålig handling är det absolut inte. :) 



 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia
skriven :

Var säkert så att vi oxo ville se den om och om igen;) tror till och med vi var uppe i elva! Ggr på bion ;) till slut kunde vi alla låtarna utantill hihi

Svar: Hahaha, det kan mycket väl vara så att det blev mer än 10, jag tappade räkningen.
Carina G.

2 Bittis
skriven :

Samma här, älskade den filmen, såg den flera ggr o sen på Filmkanalerna när vi hade det o sen på TV .. många ggr blev det .. o gööörbra musik . !

Svar: Håller med. Musiken är jättebra, den lever liksom kvar. hihi
Carina G.